Podłączam komputer kablowo do routera, ale nie mam dostępu do internetu

Dodano: 22/01/2016 10:40

W takiej sytuacji należy zweryfikować następujące rzeczy:

  • czy kabel został podłączony do prawidłowych portów zarówno na routerze, jak i komputerze ?
    • Jeżeli na komputerze istnieją dwa porty LAN, należy upewnić się, że podłączono kabel do sprawnego portu. W przypadku routera nie ma znaczenia do którego portu LAN podłączymy kabel. Można spróbować przepiąć kabel do innego portu – zdarzają się przypadki uszkodzenia danego portu.
  • jaki komunikat pojawia się przy połączeniu sieciowym ?
    • Jeżeli komunikat mówi o braku połączenia, świadczy to o uszkodzeniu kabla, portu LAN, karty sieciowej w komputerze lub o nieprawidłowej instalacji karty sieciowej (brak sterowników)
    • Jeżeli pojawia się informacja, że połączenie sieciowe jest ograniczone, należy upewnić się, czy kabel doprowadzający internet jest prawidłowo wpięty do routera (port WAN). Na routerze powinna świecić się/mrugać dioda połączenia internetowego. Jeżeli jest ona nieaktywna, uszkodzeniu mógł ulec sam router, terminal radiowy, urządzenie światłowodowe bądź okablowanie. Jeżeli jednak dioda WAN świeci, to konieczny jest kontakt z naszym Biurem Obsługi w celu zdalnej weryfikacji połączenia.
    • Jeżeli komunikat mówi o prawidłowym połączeniu i o dostępie do internetu pomimo jego braku, problem leży po stronie oprogramowania Klienta. Należy spróbować otworzyć stronę internetową w innej przeglądarce, przeinstalować przeglądarkę, sprawdzić ustawienia antywirusa i/lub zapory ogniowej. Możliwe, że Państwa komputer został zainfekowany przez szkodliwe oprogramowanie, które blokuje dostęp do internetu.